Thailand Dag 4: Bangkok naar Chiang Mai

24 juni 2022 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Vandaag is de dag dat ik naar Chiang Mai reis met de slaaptrein vanuit Hua Lamphong, Bangkok.

Na goed te hebben geslapen was ik van plan te ontbijten in MBK, maar de restaurants waren nog dicht om 9:30. Ik heb buiten een restaurantje gevonden waar ik een 'Jumbo sausage puff' heb gegeten en een grote cappuccino dronk. Was erg lekker.

Terug naar het hotel om mijn spullen in te pakken en nog even te rusten voordat ik het hotel moest verlaten. Op weg richting Golden Mount, want ik wist dat daar in de buurt fruitkraampjes waren. Ik heb een soort meloen en een drakenfruit gekocht. Man, wat is het heet en vochtig vandaag buiten. Niet lekker om in te wandelen met een zware rugzak, een overvolle schoudertas en twee kilo fruit 😅 Maar goed, ik kan niets achterlaten!

Na wat fruit te hebben gegeten en even gerust te hebben, ben ik richting Hua Lamphong gegaan, het treinstation van waar ik vertrek naar het noorden. Nu moet ik drie uur wachten tot de trein vertrekt, want hier is het beter uit te houden qua temperatuur. Daarnaast moet ik mijn voeten wat rust geven. Ik heb tot aan vandaag zo'n 40-42 km gelopen en dat begin ik te voelen! 😄

Om 17:10 ben ik de trein in gegaan, een heel lang koekblik wat fungeert als rijdende koelkast/slaapzaal. We verlieten Bangkok om 18:10. Het is inderdaad zo koud als dat men in YouTube filmpjes zegt! De airco blaast vol in m'n nek. Eigenlijk wacht ik op eten, want er zou eten à la vliegtuigmaaltijd worden langs gebracht. Het is al 20:20, en de zitplaatsen zijn uitgeklapt uit bedden. Ik heb het bovenste bed, maar ik heb helaas geen raam om naar het onweer te kunnen kijken. Had ik maar wat te eten meegenomen naast die rare meloen, waarmee ik inmiddels een enorme oranje vlek op de deken mee heb gemaakt. Ik ben toch zo handig..! 😅