Thailand Dag 6: De jungle in!

27 juni 2022 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Ik had heel goed geslapen vannacht, dus heb heel wat vermoeidheid kunnen wegslapen. Om 8:30 ging ik naar de supermarkt om water, snoep en een zakje pinda's te halen. Het zou een lange, zware dag worden. Ik heb uitgecheckt bij het hotel, mijn spullen die ik niet meenam de jungle in afgegeven bij de eigenares van het hotel. Daarna werd ik om 9:00 opgehaald met eenzelfde taxi truck als waarmee ik werd opgehaald op het treinstation.

We reden Chiang Mai door om nog drie reizigers op te halen: Paul uit Frankrijk, en Elian en Omar uit Spanje. Toen iedereen aan boord was reden we de stad uit, de heuvels in, naar ons vertrekpunt waar we nog wat water konden kopen. Onze reisleider heet Chow, een grappige meneer die deze trips drie keer per week uitvoert. Zoals te verwachten in Thailand: het was heet buiten. Ik ging in mijn lange broek, overhemd met lange mouwen, en mijn buff om mijn nek naar boven. Ik had immers geen zin om te verbranden of door muggen te worden gestoken.

We gingen meteen steil omhoog. En wat een klimtocht was het... Om de 20-30 minuten hielden we een korte pauze om wat te drinken, en nadat we een uur hadden gelopen was het tijd voor lunch. We waren aangekomen bij een bergrivier waar we te eten kregen: in bananenbladeren gewikkelde nasi. Er was zelfs wat olie meegenomen om het wat zouter te maken. Het was erg lekker, en we kregen zelfs nog een kwart watermeloen na. Achter een steen in de rivier stond een fles, en de reisleider had een katapult mee waarmee wij mochten proberen de fles te raken met de steentjes die om ons heen op de grond lagen.

Na een half uur liepen we door, over heel smalle paadjes met een steile afgrond ernaast, en over met grote keien bezaaide paden. Ik weet niet hoeveel later, maar toen we langs rijstvelden liepen waren we bijna aangekomen bij de waterval. Daar waren al een stel toeristen in het water. We zouden hier twee uur blijven, en we zijn allemaal goed afgekoeld in het frisse water.

Toen we weer vertrokken had ik het idee dat het al zo'n 16:00 uur was, maar ik zat er ver naast! Het was nog niet eens 14:00! De reis zette voort over nog steilere hellingen en we klommen nog hoger dan we in de eerste klim hadden gedaan. Ik kon bijna niet meer lopen, maar we gingen nóg verder. Maar wel langs heel mooie landschappen. Uiteindelijk kwamen we aan bij wat ons verblijf zou zijn voor de nacht: een houten hut waar we in tweetallen een matrasje moesten delen. Tijd om uit te rusten... Op het dunne matrasje dat op beton lag. Heerlijk...!

Het avondeten werd geserveerd: lekkere gele curry met rijst en groenten. We hebben met z'n vieren bijna alles op gekregen; er werd nogal een grote berg rijst gebracht.

Rond een uur of negen zijn we gaan slapen.

1. Caro:
    28 juni 2022